Information
Se fliken ”Om föreningen” för information om föreningen. Där finns mycket bra information till lägenhetsannonser.Pantsättningshandlingar
Det är köparens ansvar att säkerställa att eventuella panter stämmer vid tillträdet, vilket mäklaren ofta hanterar. Om panterna inte stämmer behöver innehavaren själv kontakta sin bank och be dem skicka avnoteringshandlingar till vår förvaltare Simlpeko, så att dessa kan avnoteras från lägenhetsförteckningen. Eftersom det är vår förvaltare som sköter lägenhetsförteckningen för föreningen är det också de som registrerar pantsättningshandlingarna. Förvaltaren signerar sedan handlingarna och skickar dem tillbaka till banken för bekräftelse.
OBS! Pantsättningshandlingar ska skickas i ett brev markerat med ”Pantsättningshandlingar” till följande adress:
Simpleko Box 307 751 05 Uppsala
Frågor och svar
Fråga: Vad ingår i avgiften? Svar: Hushållsvärme och vatten (varmt och kallt). Internet (1 Gbit från Bahnhof) debiteras separat jämte månadsavgiften (159 kr per månad).Fråga: Är bredbandsavgiften obligatorisk? Svar: Ja. Föreningen har tecknat ett gemensamt abonnemang för samtliga lägenheter. Avtalet löper ut 2031. Fråga: Godkänner ni juridisk person? Svar: Styrelsen kan neka juridiska personer medlemskap i föreningen. Se stadgarna (högst upp på sidan). Fråga: Godkänner ni delat ägande? Svar: Ja. Fråga: Finns det garage/parkering? Svar: Det finns boendeparkering i området. Precis utanför fastigheten på Hägerstensvägen finns parkeringsplatser som oftast står tomma eftersom de inte är boendeparkeringar. Dessa parkeringsplatser är utmärkta för besökare till medlemmarna och för att parkera t ex över dagen.